golden2025Antalija

cementara

NB gorivo tri

Počeo 2. festival umjetnosti za djecu

- Predstavom „Komšizluk“ zvanično je Otvoren 2. festival umjetnosti za djecu, Živinice 2019. -

FUZ2


U Živinicama je počela festivalska čarolija za najmlađe, a priliku da ispolje kreativnost i talenat imali su jučer na radionicama klavira, klarineta i glume, koje su vodili akademski umjetnici Monika Tadić i Emir Ibrahimović. U večernjim satima djeca su imala priliku pogledati maštovitu predstavu „Komšizluk“ koja je nastala u produkciji Sarajevskog ratnog teatra, a u režiji Belme Lizde-Kurt.
Drugog dana festivala očekuje nas radionica gitare, koju vodi profesor Muhamed Kuljanin, a zatim druženje djece sa piscima u okviru otvaranja Dječijeg odjela biblioteke, dok će večeras od 18:00 sati djeca imati priliku pogledati lutkarsku predstavu „Bajka o izgubljenom vremenu“ Mostarskog lutkarskog pozorišta, a u režiji Tamare Kučinović.
Festival će trajati do petka, a do tada djeca će uživati u radionicama i predstavama za djecu iz Narodnog pozorišta Tuzla, Bosanskog narodnog pozorišta Zenica i Centra za kulturu i mlade Sarajevo, te donijeti odluku o najboljoj predstavi na festivalu.
Generalni pokrovitelj festivala je Gradonačelnik Samir Kamenjaković i Grad Živinice, Ministarstvo za kulturu sport i mlade TK i Federalno ministarstvo kulture i sporta.

2.4.2019. godine

Istina u dopadljivom ruhu iluzije

-  TKT FEST -  Dani akademskog teatra    Tuzla:  27.3 - 2.4 2019. -

TKT17


Na samom početku predstave jedna, naizgled, cirkuska točka, pred publikom je madjioničar, zavodi nas svojim obmanama i trikovima, kaže: “ Ima još trikova u mojim džepovima, štošta je u mom rukavu, ali ja vam nisam cirkuski madjioničar. On vam pruža iluziju koja izgleda kao istina a ja, ja vam pružam istinu u dopadljivom ruhu iluzije. Kao prvo, ja pomičem vrijeme. Ovaj komad je sjećanje. Budući da se radi o sjećanju, osvijetljen je prigušenim svjetlima. Sentimentalan je i nije baš realističan. “ Nije baš čest slučaj da prolog kojim glumac u nekom komadu otvara predstavu zrcali u sebi gotovo dovršen kazališni manifest, ono čim će se autor baviti cijeli svoj život u komadima koje piše. Upravo to slučaj je sa dramom “ Staklena menažerija “, prvim hit - komadom jednog od velikana američkog kazališta sredine XX stoljeća, Tennessee Williamsa, praizvedene na Broadwayu 1944. godine. U program ovogodišnjeg TKT Festa stigla je iz Vinkovaca, na daske Gradskog kazališta Joza Ivakić postavio ju je, krajem rujna prošle godine, Dražen Ferenčina, on je uz Davora Molnara i scenograf, njegov je i izbor muzike, video potpisuje Darko Bušnja.  Taj američki jug, tako genijalno u prozi ispisan u romanima Williama Faulknera, na kojem “ strasti tinjaju pod konzervativnom maskom stvarnosti “ / Ferenčina /, tu nikad ugaslu žudnju i patnju, bol za neostvarivim, ne bez primisli na dalekog Čehova, taj život koji nikako da počne i ti junaci uvijek na samom pragu da dosegnu snove zbog kojih žive, ali ga nikada ne prekoračuju, Tennessee je u svom punom značenju. On sam, kako to njegov junak izriče, “ Staklenu menažeriju “ odredjuje kao “ dramu sjećanja “, nedvojbeno punu autobiografskih detalja, no uz nju priložiti će i nekoliko režijskih opaski kao svoj pogled na svijet teatra i umjetnosti. “ Dan - danas svatko bi trebao znati kako je fotografsko nevažno u umjetnosti: jer istina, život, stvarnost su nešto organsko, što poetska imaginacija može u biti prikazati ili navijestiti samo pomoću prebacivanja u drugačije forme nego što su one koje su bile prisutne samo svojom pojavom. “ Napisano je to, ne smijemo zaboraviti, sredinom prošloga stoljeća, ta “ poetska imaginacija “ ostat će u srži i suštini njegova dramskog pisma i osjećaja teatra kao umjetnosti, u želji da, kako kaže, iznese i obrazloži “ koncepciju novog, plastičnog kazališta što mora preuzeti mjesto iscrpljenog kazališta realističkih konvencija, ukoliko će teatar ponovno zadobiti životnu snagu kao dio naše kulture. “ Ne treba nam “ mrtvo kazalište “, rekao bi Peter Brook.  
Istina koja stiže u dopadljivom ruhu iluzije svijet je, dakle, američkog Juga, ona se očitava u brojnim likovima i prizorima što ih donosi: “...kao idealizirana prošlost u koju bježi Amanda, glavni lik “ Staklene menažerije “, kao simbol dekadencije iz koje uzalud pokušava pobjeći Blanche u “ Tramvaju zvanom žudnja “, kao surovi, okrutni, suvremeni Jug s kojim se sukobljavaju Brick iz “ Mačke na vrućem limenom krovu “ i Chance u “ Slatkoj ptici mladosti “. Medjutim, Jug sa svim svojim mitskim obilježjima i konotacijama predstavlja tek tematski okvir za traumatično iskustvo postojanja njegovih likova. “ / Ivan Matković /    
“ Pusti me da se saberem, zbunio me je život “ čuti ćemo već na samom početku predstave, čijih će sto minuta proteći upravo u težnji da se otkriju korijeni te zbunjenosti, uroni u nju i pokuša se osloboditi njenih okova, naravno bezuspješno. Pripovijedač, ujedno glava kuće obitelji Wingfield, onaj jedini koji zaradjuje i brine o njoj, Tom, igra ga vrlo nadahnuto Vladimir Andrić / Akademiju dramskih umjetnosti završio u Tuzli / pjesnik u duši i duboko nesretan i zgrožen životom radnika u tvornici cipela, iz stvarnosti bježi u iluziju, u kino - dvoranu, jer “ u kinu gledam pustolovine umjesto da ih doživljavam. “ Iritantna, sveznajuća, ali zato ništa manje nesretna majka Amanda, donosi je u povišenom tonu Areta Ćurković i Jim O Connor, staložena rola Ivana Vukelića, druge su dvije strane trokuta likova u ovoj drami. U njenom središtu, pak, je Laura Wingfield, plaha, krhka, sramežljiva djevojka čiji svijet čini mala kolekcija isto tako krhkih i nestvarnih, staklenih, porculanskih figurica životinja, medju kojima se jedino osjeća sigurno i ugodno. Igra je izvanredno mlada Matea Marušić, diplomirala je na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu, ona je istinsko otkrovenje predstave, točna i precizna u svakoj gesti i pokretu, ona je heroina komada kroz koju se lome sve emocije i svi lomovi kroz koje ona sama ali i njeni sapatnici prolaze u potrazi za svojim snom. Ostajući čvrsto ukopani u zbilji iz koje nema izlaska.  
/   mladen   bićanić  /
 

2. festival umjetnosti za djecu Živinice 2019 - press


Press konferencija u povodu 2. festivala umjetnosti za djecu Živinice 2019, će biti održana danas, 26. marta s početkom u 11:00 sati u Plavoj sali BKC-a Živinice. Press konferenciji će prisustvovati organizacijski tim, koji će javnosti predstaviti bogat kulturno-zabavni program festivala  koji će trajati od 1. 4. -  5..4. tekuće godine.

FUZ2


U okviru Festivala umjetnosti za djecu u Živinicama će biti upriličeni raznovrsni kulturno –zabavni  sadržaji po sljedećem programu:
     -     1. 04. 2019. godine (ponedjeljak)
- Muzička radionica - Klavir i Klarinet od 10:00 – 13:00 h
- Dramska radionica od 12:00 – 15:30 h
- Svečano otvaranje Festivala u 18:00 h, te predstava za cijelu porodicu ,,Komšizluk” Sarajevski Ratni Teatar.

-    2. 04. 2019. godine (utorak)
- Muzička radionica - Gitara od 12:00 – 15:30 h
- Otvaranje Dječijeg odjela Biblioteke u 15:30 h
- Promocije knjiga poznatih Dječijih pisaca sa područja TK u 16:00 h
- Lutkarska predstava ,,Bajka o izgubljenom vremenu” Lutkarsko pozorište Mostar u 18:00 h

-    3. 04. 2019. godine (srijeda)
- Radionica baleta od 12:00 – 15:00 h
- Mjuzikl za djecu ,,Čarobno izletište” Narodno pozorište Tuzla u 18:00 h

-    4. 04. 2019. godine (četvrtak)
- Muzička radionica – Harminika od 12:00 – 15:30 h
- Predstava za djecu ,,Prodani smijeh” Narodno pozorište Zenica u 18:00 h

-    5. 04. 2019. godine (petak)
-Likovna radionica od 12:00 – 15:30 h
- Zatvaranje Festivala dječijom baletnom predstavom ,,Mali maslačak” Centar za kulturu i mlade Sarajevo u 18:00 h
-Najmlađa publika će poslije svake odgledane predstave imati priliku ocijeniti predstavu ocjenom dobar (3), vrlodobar (4) i odličan (5) kako bi na taj način mogli saznati koja se predstava našoj dječici najviše dopala, odnosno koja je predstava dobila najveću ocjenu od strane najmlađe publike.

– U okviru Festivala JU BKC Živinice će organizovati predstave za učenike obdaništa i osnovnih škola sa područja općine Živinice u dnevnom terminu sa kojima imamo izuzetnu saradnju a kako bi ovaj festival dobio na što većem značaju.
- Na taj način bi Festival umjetnosti za djecu bila zabava za cijelu porodicu a naročito za najmlađe, primjenjujući kulturni i edukativni aspekt.
26.3.2019. godine
JU BKC Živinice

Odisej otvorio Festival

- 17. - TKT Fest  -  dani akademskog teatra  Teatar Kabare Tuzla 27.03. - 02.04. 2019. -      

TKT17   


“ Moja kazališna domovina su trenuci susreta s gledateljima koji svake večeri dolaze u našu dvoranu, iz najrazličitijih dijelova moga grada, da bi nas podržali i s nama podijelili nekoliko sati, nekoliko minuta. Na tim jedinstvenim trenucima gradim svoj život, tu prestajem biti ja, prestaju moje osobne patnje te se iznova radjam i shvaćam značenje umijeća bavljenja kazalištem: doživjeti trenutke čiste i prolazne istine, gdje znamo da je ono što govorimo i činimo pod scenskim svjetlima, istina koja odražava ono najdublje i najosobnije u nama. Moja kazališna zemlja, moja i mojih glumaca, satkana je od tih trenutaka gdje za sobom ostavljamo maske, riječ i strah da budemo dostojni kazališta dok se držimo za ruke. “ Riječi su to kubanskog redatelja i dramatičara Carlosa Celdrana, upućene gledateljima širom kazališnog globusa povodom 27. ožujka, Svjetskog dana teatra, ujedno datuma kada je, prije 17. godina, pokrenut u Tuzli TKT Fest, dani akademskog teatra što će se ove godine, od sinoć pa sve do drugoga travnja, a pod motom “ kreativno utočište mladih “ odigrati u dvorani Teatra Kabare Tuzla.  
Nimalo slučajno na to putovanje fascinantnim svjetovima kazališne umjetnosti poveo nas je najveći putnik, lutalica i avanturist svih vremena, domišljati Odisej. Drevna vremena antičkih junaka, bogova i smrtnika, nimfi, kiklopa i sirena oživljena su kroz inscenaciju odabranih pjevanja Homerovog istoimenog epa - ne slučajno, kažem, jer tuzlanska Akademija dramskih umjetnosti, pa tako i Teatar Kabare Tuzla, u suradnji sa Studentskom scenom Akademije, već godinama izrazitu pažnju posvećuju njegovanju kazališnog postupka i izraza kojima se takva djela - miljokazi europske i svjetske književne i civilizacijske baštine donose, u novom i suvremenom duhu i čitanju, na pozornicu. Odiseja, Ilijada, Eneida, ali i pradavni Gilgameš naslovi su predstava izvedenih u ovom teatru koji o tomu svjedoče, mladi glumci i glumice, još studenti, uz pomoć svojih profesora - mentora iznijeli su u tim produkcijama lavovski dio posla. Višestruko je to vrijedan posao: kanonskim djelima udahnjuje se novi život, osvjetljava ih se kroz prizmu koja pomno razotkriva njihova skrivena, često nedostupna pa i zagonetna značenja i poruke, ujedno potvrdjujući staru istinu da i u njima, mada poteklim i nastalim u još ipak preddramsko doba, u vremenu mita, predanja i legendi, itekako postoje već čvrsto ucrtani obrisi i strukture na kojima će se, kroz stoljeća koja će uslijediti, izgraditi teatar kakav danas poznajemo.
TKTmladenbicanicTe “ trenutke čiste i prolazne istine “, kako ih doživljava Celdran, u “ Odiseji “ Teatra Kabare Tuzla i Studentske scene ADU, igraju studenti III godine Glume pod mentorstvom Vlade Keroševića i Damira Mahmutovića, predstava je praktično njihov autorski projekt u svim segmentima, od scenografije, scenskog pokreta, odabira glazbe, kostima, maske. Gradjena je, uvjetno rečeno, na tri razine, prvu čine bogovi, drugu sile prirode, pod uplivom bogova, treću ljudi - smrtnici. I mjesto zbivanja može se slično podijeliti: ključne odluke donose se na Olimpu, tragičan usud glavnog junaka zbiva se na moru, krvavi rasplet odigraće se na krajnjem cilju Odisejevih lutanja, njegov je to otok Itaka odakle je i krenuo u desetljetnu avanturu svoga života.
Igra se sa puno energije i mladalačkog zanosa, mnogo pažnje poklonjeno je tijelu i pokretu, sve su to zasade fizičkog teatra okrenutog i oslonjenog na muzičku pratnju, no ne iznevjerava se ni riječ, ona je ipak okosnica cjelokupne predstave, Homer iz antičkih vremena obraća dobu današnjem.
Upravo stoga, da ne bi bilo zabune, u trinaestoj minuti, nakon košmara koje Odisej i njegovi suputnici prolaze u svojim pustolovinama, nakon tog neverbalnog dijela predstave što se priklanja umjetnosti performansa, javlja se Zeus, “ nad vladarima vladar prvi “, Homer ga donosi u punoj veličini i uznositosti, on je taj koji će odlučiti o sudbini Odiseja, da li i kada se može vratiti na rodni otok. Uzrok patnje i lutanja Odisejevih je uvreda drugom bogu, Posejdonu, zato što je oslijepio njegovog ljubimca, kiklopa Polifema, taj grijeh mora se ispaštati dok bogovi, Zeus prije svih, ne odluče drugačije. Zeus, Posejdon, Atena, o njima sve ovisi na planu odluke, no Odisej, Penelopa i Telemah, medju smrtnicima, oni su koji djeluju, oni će svrgnuti raskalašene prosce koji opsjedaju Odisejev dom i dovesti do konačnog, naravno krvavog, raspleta. Mlade glumice i glumci sa treće godine Akademije dramske umjetnosti u Tuzli vrlo se dobro snalaze u tim herojskim rolama, oni pod maskama igraju bogove, čas su mornari, čas pijani prosci, sirene i nimfe, božanska i smrtna stvorenja tog pradavnog doba u kojem, kao ni danas, često ne odlučujemo sami o onome što je zaista važno u našim životima. Igraju: Aleksandar Ševo, Alma Hasanbašić, Armin Filipović, Asja Grabić, Borislav Matović, Faruk Beganović, Hasan Sušić, Ida Tursić, Irma Zukić, Luka Spasojević, Mirza Mujagić, Mirza Pinjić, Nikolina Gagić i Tamara Miličević Stilić, četrnaestoro talentiranih i predanih mladih ljudi na pragu svoje sopstvene odiseje nespoznatim stazama magične umjetnosti teatra.  
/  mladen   bićanić  /

Večeras promocija dvije knjige Imera Peze


Promocija dvije knjige autora Imera Peze iz Sarajeva pod nazivima     „Drski hirovi, Ratni dnevnik '92 – Priče o raji i papcima“, te Zbirka pjesama „Oči, života žednog“. biće upriličena u četvrtak, 21. marta 2019. godine u Plavoj sali BKC-a Tuzla sa početkom u 18,00 sati. Pored autora, posjetiteljima promocije obratit će se recezenti knjige dr Esad Bajtal i general Jovan Divjak.

bktktuzla

21.3.2019. godine

Rudnik soli logo2

 grin

  balic dec 2022

NB Volim Tuzlu 1

 mamamia

cydonia2

lovic juli 2022 

golden jan 2021 2

 piemonte1

 Bihamk2025

 

 

 

 

 

 

 

Volim Tuzlu na Facebooku