- Roda style: Modna konfekcija od prirodnih materijala za djecu i tinejdžere -
Roda Style je modna kuća koja se bavi proizvodnjom garderobe za djecu predškolskog i školskog uzrasta, za djecu tinejdžere. U svom proizvodnom progr...
U svim prodajnim objektima "Piemonte" Tuzla u toku su super sniženja.
Odabrani artikli po veoma povoljnim cijenama su na Super akciji do 1.8.2025. godine ili do isteka zaliha.
Posjetite "Piemonte", mjesto povoljnih cij...
- Saopćenje za javnost iz UKC Tuzla -
Javna zdravstvena ustanova Univerzitetski klinički centar Tuzla obavještava pacijente da se zbog izvođenja građevinskih radova na rekonstrukciji dijela prostora Klinike za ginekologiju ...
- Objavljen konkurs za prijem zaposlenika u osnovne i srednje škole Tuzlanskog kantona -
Ministarstvo obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona objavilo je u ponedjeljak, 21. jula 2025. godine konkurs i oglas za prijem nastavni...
- Verstrappen pobjednik sprinta -
Pobjedu u sprint utrci je nakon odličnog starta odnio Max Verstappen u Red Bullu. Prvi na startu, McLarenov Oscar Piastri, je završio kao drugi. Treće mjesto je zauzeo Lando Norris u McLarenu....
Uabnor Tuzla organizira odlazak na manifestaciju obilježavanja 27.jula Dana ustanka naroda Bosne i Hercegovine protiv fašizma u Drugom svjetskom ratu, koja će se održati u Srnicama, opština Banovići u subotu 26. jula 2025. godi...
Bosanskohercegovački auto-moto klub, u skladu sa Ugovorom sa JP Ceste Federacije Bosne i Hercegovine, obavezan je svim motorizovanim građanima koji posjeduju vozilo registrovano u Federaciji BiH pružiti maksimalno tri usluge pomoć...
Prema prognozama meteorologa, u narednom periodu ponovno je za očekivati period velikih vrućina i mnogo sunčanih sati. Za većinu nas, ljeto je najdraže godišnje doba, jer ga povezujemo sa odmorom, odlaskom na more, bazene i uži...
- Emmi hitno potrebna operacija u Istanbulu koja košta 21.500 eura - Zbog dugotrajnog nedostatka kisika, Emma je doživjela hipoksiju i paralizu desne strane tijela -
Udruženje Pomozi.ba pokrenulo je humanitarni apel za presl...
Sigurno i bezbrižno odrastanje dječaka i djevojčica bez roditeljskog staranja možete podržati mjesečnim donacijama te na taj način postati Kum ili Kuma 31 porodice koja živi u SOS Dječijiim selima u BiH.
Najjednostavniji nači...
Udruženje građana Srcem za Teočak pokreće apel za Kamerić Edisa iz Snijeznice, općina Teočak. Njegova borba je počela u julu 2023. godine. Nakon bolova u leđima i operating zahvata na UKC Tuzla ustanovljen mu je tumor Seminoma tes...
- Mogući obilniji pljuskovi -
Danas se u Bosni i Hercegovini očekuje umjereno do pretežno oblačno i nestabilno vrijeme s kišom, pljuskovima i grmljavinom.
U većem dijelu Bosne su lokalno mogući obilniji pljuskovi, š...
- BIHAMK: Stanje na cestama 27.7.2025. godine u 9:13 sati -
U većem dijelu Bosne i Hercegovine jutros se saobraća po mokrom i mjestimično klizavom kolovozu. Zbog kiše koja je zahvatila pojedine regije, a zbog lokalno obilnijih ...
- Prekidi u vodosnabdijevanju...4 intervencije vatrogasaca...Rođene 4 bebe -
Vodovod:27. jula - Bez vode jutros dio ulice Save Kovačevića zbog kvara. Otklanjanje kvara u toku dana. Uredno vodosnabdijevanje ostalih dijelova ...
Prvi i jedini slobodni trening za VN Belgije u Stavelotu na stazi Circuit de Spa-Francorchamps...
<<<12345678>>>
Tri projekta Draft teatra Tuzla
U organizaciji Draft teatra iz Tuzle uskoro će u našem gradu biti održana tri kulturna događaja:
- U Međunarodnoj galeriji portreta će u srijedu, 06. aprila, biti održan Gitaristički koncert pod nazivom „Tuzli s ljubavlju“. Svoje gitarističko umijeće na koncertu koji je pred nama pokazat će Ismar Kolčaković i Jan Depreter iz Belgije. - U organizaciji Draft teatra i Jevrejske opštine Tuzla, a na daskama Narodnog pozorišta, u Tuzli će biti igrana predstava „Dnevnik Anne Frank“, u izvedbi Gradskog kazališta Beli Manastir (Hrvatska). Predstava je osvojila brojne nagrade na prestižnim pozorišnim festivalima u Hrvatskoj i Srbiji, a tuzlanska publika imat će priliku pogledati je 09. aprila. - Početkom maja će i Draft teatar pred tuzlanskom publikom premijerno izvesti predstavu "Đe sam ja tu". Predstava je rađena po tekstu „Mušica“, Anđela Rucantea. Adaptaciju i režiju potpisuje Dragan Tešić, a bit će to još jedna tipična bosanska priča o lažnim prijateljima, lažnim junacima, političkim prevarantima i bezobrazluku u kojem svako svakoga želi da iskoriti i prevari, sve to u takozvanom ljubavnom četverouglu. Tim povodom Draft teatar Tuzla organizuje press konferenciju, na kojoj će biti više riječi o gore navedenim događajima. Press konferencija će biti održana u ponedjeljak (04.04.2016.godine) u prostorijama Međunarodne galerije portreta Tuzla (Druge tuzlanske brigade 13.), sa početkom u 10 sati.
Hronika dana XIV TKT Festa
Na programu 14. TeKaTe Festa u Tuzli, pete večeri, još jedna monodrama : Irfan Mensur i njegov autorski projekt „ Glumac, kaži nešto smešno„
Ispovijed neshvaćena glumca
Irfan Mensur : „ Glumac, kaži nešto smešno „ – autorski projekt Muzika : Aleksandar Sanja Ilić Produkcija : Ustanova kulture „ Vuk Stefanović Karadžić „ & Yugoart, Beograd Srbija Praizvedba : novembar 2015. godine
x
Još se jedna monodrama ugnijezdila u festivalski program 14. Dana akademskog teatra u Tuzli – nakon Damira Poljičaka i „ Izloška br. 49 „ u produkciji zagrebačkog kazališta EXIT na pozornicu se popeo glumac i redatelj Irfan Mensur ( Sarajevo 1952 ), protagonist i brojnih filmova snimanih na ovim prostorima, ponudivši svoj najnoviji autorski projekt „ Glumac, kaži nešto smešno“ praizveden lani u novembru u produkciji Ustanove kulture „ Vuk Stefanović Karadžić „ i Yugoarta iz Beograda. Mix je to prilično slobodno biranih tema, žanrova, metoda i postupaka, spoj cirkuske klaunerije, varijetetskog nastupa, stand – up komedije, a sve uz stalno prisutan napor da se o glumi i teatru pokuša izreći neki svoj stav, komentar, da se o uspjehu i neuspjehu glumca, pa tako i kazališta u cjelini, da neki meritoran sud. U toj šetnji pejzažima pozorišne umjetnosti Irfan Mensur posegnuće za mislima, citatima, idejama brojnih velikana teatra kroz vijekove, on ih poimence i navodi na plakatu i letku što prati predstavu – čitamo imena, naravno, i prije svega, Williama Shakespearea, no tu su i Čehov, Stopard, Memet, Gorki, Sartre, od domaćih snaga ne zaboravlja na Zijaha A. Sokolovića, Gavrana, Simovića...Tokom nastupa on će se služiti muzikom i songovima, govoriti u Off-u, pustiti, kratko, glasove nekih velikih glumaca domaćeg kazališnog podneblja, recimo Šerbedžiju i Žigona....Povremeno, koristi masku, periku, mikrofon – neprestano se obraća, direktno, publici, komunicira sa gledateljima, poziva ih na binu, svadja se sa njima, grdi ih ili im tepa, želi im se dopasti, želi ih uvjeriti da on nije samo zabavljač, cirkusant, klaun ili vic – maher, da je on glumac sa veliko Ge, da je on čovjek teatra izabran da ih povede u te neznane predjele iluzije i magije što ih samo kazalište može ponuditi onomu tko to, zaista, iskreno i bez rezerve, želi primiti. Irfan Mensur, dojam je nakon izvedbe, kao da bi se želio razgolititi pred publikom, odbaciti sve desetljećima nataložene naslage i nanose svega onoga kroz što je morao, kao glumac, proći, kao da bi se konačno želio osloboditi stega i okova koji mu nisu dozvoljavali nesputanu igru i osvajanje nekih novih prostora slobode u teatru. I tako doprijeti do gledatelja, onog idealnog gledatelja kojemu stremi svaki glumac, gledatelja takodjer oslobodjenog straha i neizvjesnosti današnjice i spremnog da mu se u potpunosti preda i poda. To, uostalom, možemo čuti i sa scene: „ Gluma je ishodište jedinstvenosti...glumci glume glumeći kao da je nešto jeste što zapravo nije, tako da gledalac veruje da je istina ono što oni glume. Čovek kome veruju da ga nešto boli a ne boli ga ništa, je obrnuto. Čovek koji se tako srdačno smeje, znaš ono ha ha ha... ha ha ha...da može nasmejati i druge a možda je intimno nesrećan, bole ga zubi, a ljudi mu veruju, za takvog čoveka se kaže da je dobar glumac...“ I odmah nakon tog krokija glumca kako ga ocrtava prosječni gledatelj, gorka, sjetna, slika teatra samog : „ Pozorište je jedna velika svečana dvorana i na kraju nje je pozornica...I uveče kada se u gradu sve zatvori, smiri, vi dolazite u pozorište. Gledate tako sami sebe na pozornici, smejete se i plačete...A ja ulazim u vašu dušu, kao u nečiju praznu kuću...To što vidite na sceni, liči vam na snove koje sanjate, zato valjda i odlazite u pozorište?! Pozorište je jedna velika svečana dvorana, na kraju nje je pozornica, a na njoj glumac...“ Taj „ulazak u dušu „ gledatelja glumac plaća visokom cijenom – životom punim razočaranja, obmana i podvala, on je i prevarant i lažov i gubi se u predjelima ljudskih netrpeljivosti, njega raspinju i pribijaju na križ, ostaje bez dostojanstva, njegova komedija je njegov očaj, gorčina i bol – Irfan Mensur svjedoči o tom trnovitom životnom putu glumca, skida nam veo sa nekih od tajni i zagonetki tog „ života na daskama što život znače“, on će na samom kraju ove sedamdesetminutne pozorišne priče priznati : „ Ja ne postojim stvarno, ja to samo izigravam...“ A ipak će se na kraju predstave pokloniti publici, ipak će biti uzbudjen aplauzom i ozaren prijemom, omamljen oduševljenim pljeskom i povicima gledatelja - show must go on !, zna to i glumac, ipak je sve to igra i opsjena, negdje izmedju tog bola i tuge, smijeha i radosti, ukotvila se i predstava „ Glumac, kaži nešto smešno“ Irfana Mensura. / mladen bićanić /
1.4.2016. godine
TKT: Kritika 3. dana, večeras "Izložak br. 49"
Večeras, u srijedu 30. marta sa početkom u 19,3o satim, na repertoaru XIV TKT Festa je predstava "Izložak br. 49" Teatra Exit iz Zagreba. Autori su Nipple Jesus, NickHornby, režiju potpisuje D. Poljičak a produkciju Teatar EXIT, Zagreb, Zagreb. Igra: Damir Poljičak, HRVATSKA
"Izložak br. 49"
Bivši se izbacivač u ulozi muzejskog čuvara na svoj način suočava s pitanjima o smislu umjetnosti. Provodeći radno vrijeme pokraj jednog provokativnog izloška, potaknut na razmišljanje, postupno mijenja svoje dotadašnje stavove i svoju zaštitarsku ulogu počinje shvaćati vrlo osobno, braneći svim srcem povjereno mu umjetničko djelo od kritika i napada zgrožene javnosti.
3. dan - Kritika Mladena Bićanića
Predstava „ Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali „ prema tekstu mlade banjalučke dramske spisateljice Tanje Šljivar, u režiji Mirjane Karanović, izvedena treće večeri 14. tuzlanskog TeKaTe Festa Četiri dramske slike - mjesto radnje javni nužnik Tanja Šljivar : „ Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali „ Režija, koreografija i scenski pokret : Mirjana Karanović Scenografija i kostimografija : Sabina Trnka Muzika: Draško Adžić Asistentica za scenski pokret : Sonja Vukićević Igraju : Mirjana Karanović i Enes Salković Praizvedba : Bosansko narodno pozorište u Zenici 25. februar 2016.
„ Ja sam to dešavanje na sceni postavila kao jedno magnovenje jednog slučajnog susreta dvoje ljudi u nekom mestu koje nema ni svoj identitet, koje je nekako očišćeno od svake osobenosti, to je javni WC, to je nekako opšti prostor koji je jedno prolazno mjesto na koje ljudi dodju i trude se da što pre odu odatle. Na tom mestu se sreće dvoje ljudi i tu negde, u nekoj podsvesti, zapravo, se desi neka priča. Realno, bez ijedne izgovorene reči. I to je moguće da se, zapravo, u nekoliko minuta desi čitav jedan život. To je okvir u kome se odmotava to emotivno klupko u kome ima tako raznih stvari upleteno. To je kao i sa nama – mi negde nosimo i neka naša sećanja i sećanja naših roditelja, naših predaka, to je ta nekakva emotivna genetika, kako ja to zovem, koju prenosimo iz generacije u generaciju i koja nas negde i povezuje...“ Tako svoje čitanje i promišljanje novog dramskog rukopisa mlade spisateljice / proza, drame, filmski scenarij / Tanje Šljivar ( Banja Luka 1988 ) opisuje Mirjana Karanović, redateljica komada „ Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali“ praizvedenog prije mjesec dana u Bosanskom narodnom pozorištu u Zenici i izvedenim treće večeri 14. TeKaTe Festa u Tuzli. A Tanja Šljivar će u dramskoj knjižici predstave zapisati: „ Drama je to koja koncept role play-a, kao i sve druge narativne tehnike kojima se koristi, kako monološke, tako i dijaloške, pa i jezik sam, izvrće u njihove suprotnosti i pokazuje nemogućnost jednostavnog pokušaja – ispričati sopstveni život nepoznatoj osobi tokom jedne večeri. Drama je nastala za vrijeme mog boravka u Njemačkoj gdje sam tek započinjala svakodnevni život izmedju više jezika i više država što je podrazumjevalo semantičke, komunikativne pa i tjelesne lomove i rupe, kakvim ovaj tekst i na planu forme i na planu sadržaja obiluje...“ Autorica svoj novi dramski komad gradi na temeljima onoga što smo već kod nje upoznali i u potpunosti prihvatili – povratak u djetinjstvo, lajt – motiv kultne babe koja se pojavljuje o odsudnim trenucima, pronicanje u dječju psihologiju, precizno, gotovo anatomski točno seciranje obiteljskih veza i odnosa, diskretni, tek naviješteni doticaj sa suvremenošću, stvarnim svijetom van njenog dramskog narativa, onim što živimo danas i ovdje, prožimanje prošlosti i sadašnjosti kroz život likova – sve su to gradbeni elementi njenog dramskog pisma koje smo već mogli prepoznati u ranijim komadima, posebno u posljednjem uprizorenom takodjer u BNP Zenica „ Grebanje ili kako se ubila moja baka“ u režiji Selme Spahić iz 2012. godine. Tada sam zapisao : „ Briljantan dramski tekst, pun snage i moći, okrutan i surov, a opet pun neke skrivene, zavodljive ljepote onostranog i začudnog. Poetski dramski iskaz u punom smislu tog pojma.“ Ovdje pak Tanja Šljivar ide još dalje, nudi nam fascinantan ulaz u likove svojih anti-junaka iz bezvremenog i vrijednosno – prostorno neutralnog i od svih osim osnovnog značenja očišćenog mjesta – to je javni toalet čija jedina namjena i jeste da se čovjek olakša, istrese iz sebe sve ono što mu smeta da bi mogao krenuti dalje. A to oslobadjanje od balasta prošlosti i sadašnjosti protagonisti komada, glumci Mirjana Karanović i Enes Salković, performeri vanserijskih odlika i vrednota, čine upravo maestralno, njihovi životi i sudbine isprepliću se u furioznom tempu pod diskretnim redateljskim vodstvom Mirjane Karanović. Mlada banjalučka dramatičarka prikloniće se u novom tekstu i mnogim novinama u odnosu na prijašnje radove – završetak svake od ukupno četiri dramske slike sa arhetipskim likovima : Mati i Sin, Otac i Kćer, Brat i Sestra, Žena i Mladić dogadja se naglo, u trenu, nekim potpuno van dotadašnjeg toka igre i pripovjesti ubačenim momentom, ne libi se koristiti drevnim narodnim tehnikama i modelima, poput tužbalica i brojalica, često će se voditi skrivenim tragovima nekih od poznatih pravaca i načina pisanja i montiranja teksta, poput toka svijesti i naturalističkog pristupa ili snažnog eskpresionističkog izričaja, naravno uz uvijek prisutan Brechtov efekt začudnosti na kojemu ovdje mnogo toga počiva. To poštuje i redateljica komada, njeno čitanje slijedi osnovnu pripovjednu nit koja povezuje sve likove a opet vrlo razložno ih izdvaja, svakoga donosi u njegovoj osobenosti i punoći – glumački par Karanović – Salković uklapa se u taj koloplet nesvjesnog, podsvjesnog, javnog, tajnog i intimnog predano i uz puni angažman, oni nose dramu i predstavu svih osamdeset minuta izvedbe. Predstava „ Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali „ u režiji Mirjane Karanović i produkciji BNP Zenica u suradnji sa Kamernim teatrom 55 iz Sarajeva, uz nesporne glumačke domete Enesa Salkovića i Mirjane Karanović, potvrda je izuzetnog dramskog dara i talenta Tanje Šljivar, mlade spisateljice koja je danas, nedvojbeno, u samom vrhu suvremene dramske književnosti na ovim prostorima. / mladen bićanić /
NUB “Derviš Sušić” : Besplatan kurs arapskog jezika
U Narodnoj i univerzitetskoj biblioteci „Derviš Sušić“ Tuzla od 1. aprila 2016. godine počinje besplatni kurs savremenog arapskog jezika. Svi zainteresirani se mogu prijaviti lično u prostorijama Biblioteke ili na broj +387 (35) 272-626, 064 412 7 270 i mailom:Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli.. Kurs i knjige su besplatni, ali je obavezno redovno prisustvo polaznika na predavanjima. Certifikat se dobija iz Centra Kralja Fahda, koji je priznat u arapskom svijetu.
14. TKT Fest: Osvrt na "Njuške", nastupilo BNP Zenica
Sinoć, trećeg dana XIV TKT Festa, tuzlanskoj publici se predstavilo BNP Zenica sa predstavom "Mi smo oni na koje su nas roditelji upozoravali" autorice Tanje Šljivar, u režiji Mirjane Karanović a produkciji BNP Zenica. Igrali su Mirjana Karanović i Enes Salković.
Druge večeri 14. TeKaTe Festa u Tuzli nastupio zagrebački EXIT sa predstavom „ Njuške“ C. J. Johnsona u režiji Matka Raguža - Veselo – tužne priče o psima i ljudima - „ Njuške „ : C. J. Johnson Režija : Matko Raguž Igraju : Enes Vejzović, Filip Križan i Janko Rakoš Produkcija : Teatar EXIT Zagreb Hrvatska
„ Moj cilj u životu je biti jednako dobar koliko moj pas misli da jesam. „ Tom nimalo bezazlenom opaskom „ oca psihoanalize“ Sigmunda Freuda, a što je uopće u psihoanalizi bezazleno mada sve izgleda tako jednostavno i samo po sebi razumljivo, otvara se predstava „ Njuške“ prema tekstu C. J. Johnsona a u režiji Matka Raguža i izvedbi zagrebačkog kazališta EXIT. Mješavina je to mnogih žanrova i modela kazališne igre – svemu tu ima mjesta, od „ humora, tragedije, oštrine, nježnosti i romantike „ – kako se navodi u pratećem letku predstave, sve do romantičnih zapleta, velikih ljubavi, ljubomornih scena, avanturističkih pothvata, komičnih situacija pa i krvoločnih prizora, sve je, dakle tu, ispričano kroz vizuru vjernog pratioca i prijatelja čovjekova – psa. Matko Raguž i njegova glumačka ekipa : Enes Vejzović, Filip Križan i Janko Rakoš, pokretom, plesom, glasom, mimikom, gestom i grimasom vode nas kroz devedeset minuta ove čas radosne, čas tužne, čas sjetne i bolne, čas lepršave i komične pozorišne basne. Jer što je drugo ova predstava no, u mnogim segmentima vrlo uspješan, pokušaj da se očima, njuškom i dušom, prije svega, psa, sagleda život čovjeka, njegov položaj i mjesto u svijetu u kojem živi, da se nešto ispriča o njegovoj intimi i nutrini, o svemu onome što on sam osjeća i kroz što prolazi tokom odrastanja, adolescencije, puberteta, zrelog doba i neumitne starosti – znači da se kroz formu basne, ali kazališnim jezikom i sredstvima, dočara jedan svijet koji živi odmah tu, nasuprot nas ili paralelno sa nama, koji mislimo da razumijemo a tako često griješimo, kao uostalom i u sagledavanju vlastita života.
„ Njuške „ su, ujedno, portret našeg svijeta u malom – bilo kroz urbane ili ruralne zgode junaka ove kazališne storije: a to su, ne zaboravimo, u prvom redu psi ali, naravno, i njihovi gospodari i gazde, to je lepeza petnaest psećih karaktera i likova, od sićušne čiuvave do impozantnih njemačkih ovčara i nakostriješenih rotvajlera, od gizdavog afganistanskog hrta do gordih retrivera, umiljatih biglova, vrijednih u upornih hrvatskih ovčara, histeričnih jack russela i engleskih hrtova do bul terijera punih sebe i ponosnih mješanaca sa dna pseće ljestvice u njihovu, psećem, društvu i okruženju. Predstava nas suočava sa psihologijom psa, njegovim poimanjem doba i vremena u kojem se nalazi, vrijednostima u njegovom, jedinom, psećem životu, oslikava nam njegovu bezuvjetnu odanost i privrženost gazdi i vlasniku, ljubav koju prema njemu gaje makar ga vodi i u smrt – i, dakako, time nam ocrtava i naše vlastito poimanje svijeta i života u kojem su mnoge od tih cijenjenih i vrijednih vrednota i vrlina gotovo iščezle i mogu se pronaći i osjetiti još samo u psećem društvu. Filip Križan upravo je neodoljiv kao zaigrani i „ neurozni „ jack russel ili zecom opsesivno progonjen engleski hrt, Janko Rakoš sigurno donosi i ulazi pod kožu – krzno svojih pit – bulova, rotvajlera ili hrvatskih ovčara, Enes Vejzović neopisivo je šarmantan kao zaljubljeni mješanac koji će, skrhan bolom zbog gubitka kujice koja pogiba pod kotačima jurećeg kamiona zavapiti tako ljudski : „ Jebem ti život – i rakiju ! „ – čitav ljudski i pasji život prolijeće kroz tih sat i pol igre u kojoj se, sa puno strasti i empatije govori o psima a misli se zapravo na ljude. / mladen bićanić /