Zimska oprema u BiH od danas obavezna


- Jeste li pripremili svoje vozilo? - Do 15. aprila -

Bihamkzimska oprema


U periodu od 15. novembra ove godine do 15. aprila 2021. na teritoriji Bosne i Hercegovine zakonski je obavezno posjedovanje i korištenje zimske opreme i to bez obzira na vremenske uslove.
Kada je riječ o obaveznoj zimskoj opremi, za putnička vozila i ostala čija masa ne prelazi 3.500 kg i nemaju više od osam sjedišta, potrebne su zimske gume na sva četiri točka.

To su gume s oznakama MS, M+S ili M&S te znakom pahuljice, a minimalna dubina gazećeg sloja mora iznositi 4 mm. Moguće je koristiti i gume s ljetnim profilom minimalnog gazećeg sloja od 4 mm, ali u priboru moraju biti odgovarajući lanci za stavljanje na pogonske točkove u slučaju zimskih uvjeta.

Za vozila čija masa prelazi 3.500 kg, uključujući autobuse, potrebne su već pomenute zimske gume s minimalnim gazećim slojem od 4 mm, kao i lanci za snijeg, ali i dodatni priručni alat u vidu lopate te vreće pijeska od 25 do 50 kg. I u slučaju ljetnih guma potrebno je posjedovati lance te pomenuti priručni alat.

Gume s ugrađenim ekserima u našoj zemlji nisu dozvoljene.

Osim upotrebe zimske opreme, potrebno je kontrolisati i eventualno promijeniti rashladnu tekućinu te doliti tekućinu za pranje vjetrobranskog stakla koja je otporna na zamrzavanje. Također je potrebno provjeriti metlice brisača.

Ulje u motoru se mijenja nakon pređenih od 10.000 do 20.000 km, a u zimskom periodu je pogodnije manje viskozno ulje, jer ga niske temperature dodatno zgusnu barem dok se motor ne zagrije, a u tom slučaju ne kruži adekvatno i slabije obavlja proces podmazivanja.

Važno je provjeriti i ispravnost akumulatora jer stariji i istrošeni akumulatori u uslovima niskih temperatura ne obavljaju adekvatno svoju funkciju.

Ispravne kočnice su jedan od preduslova za sigurnu vožnju, bez obzira na godišnje doba, a isto važi i za ostale komponente koje treba provjeriti, kao što su amortizeri.

Tokom zime važe dodatna pravila za vožnju. U slučaju poledice treba nježno postupati s upravljačem i nožnim komandama. Ako dođe do gubitka kontrole, pritisnite kvačilo, pustite papučicu gasa i pokušajte upravljačem skrenuti vozilo u željenom smjeru. Kočenje na zaleđenoj cesti se može obavljati krajnje nježno, a najbolje ga je zamijeniti ubacivanjem u niži stepen prijenosa. Za što bolju reakciju i osjećaj vožnje potrebno se namjestiti u ispravan položaj tako da se ponašanje stražnjeg dijela vozila osjeti leđima preko naslonjača, a prednjeg preko ruku na upravljaču.

Jednako važna karika u lancu sigurnosti vožnje tokom zime je i strpljenje.

Kazne za one koji ne posjeduju zimsku opremu kreću se od 40 do 500 KM.

 medex farm2

solana1

adriatic

izazovb

Banner Lukavac 180x112

fhz

 kapija3

grad tuzla1 

 

 

 

rudnik soli gif

poliklinika irac

golden dec 2020

tztk

piemonte1

cydonia2
vlada tk1