Istraživanje: U BiH 38 posto firmi bez web stranice

 

Tek 62,3 odsto firmi u BiH ima svoju web-stranicu, a 56,7 procenata koristi društvene medije.

Pokazali su to rezultati istraživanja Agencije za statistiku BiH, pod nazivom “Korištenje informaciono-komunikacijskih tehnologija u preduzećima, 2021.”, rađenom na uzorku od 2.454 preduzeća.

Website

Podaci su, naglašeno je iz ove agencije, prikupljeni kombinovanim metodama – telefonskim i anketiranjem putem pošte. Svoj web-sajt ima 100 odsto preduzeća koja se bave popravkom i održavanjem računara i komunikacijske opreme, te 87,2 odsto onih koji posluju u oblasti informisanje i komunikacije. Potpuno je drugačija situacija u preduzećima iz oblasti saobraćaj i skladištenje, a koja svoju veb-stranicu imaju u procentu od tek 46,5 odsto, te poslovanje nekretninama – 53,7 odsto i građevinarstvo – 58,9 odsto.

Prema ovoj analizi, pristup internetu ima 99,4 odsto bh. preduzeća, a 68,7 odsto ih obezbjeđuje prenosive uređaje koji omogućavaju mobilnu internet vezu, koristeći mobilne telefonske mreže, za poslovne potrebe.

U svega 20,1 odsto kompanija izjasnili su se da su prošle godine ostvarili prodaju proizvoda ili usluga putem veb-stranice, mobilnih aplikacija i slično. Pritom, tek 10,7 odsto ih je tokom prošle godine, zbog uticaja pandemije kovida-19, započelo ili povećalo napore u cilju povećanja internet prodaje robe ili usluga putem veb-sajta ili aplikacije, sajtova za preprodaju robe i slično. Kada je riječ o preduzećima koja koriste internet, u njima čak 56,5 odsto zaposlenih ne koristi računare sa pristupom internetu u poslovne svrhe. Nemanja Vasić, potpredsjednik Spoljnotrgovinske komore BiH, kaže da su višestruki razlozi zbog kojih firme nemaju svoje web-stranice.

“Neke nemaju zbog nedostatka kapaciteta da im neko to uređuje, neke finansijski loše stoje, a neke nemaju izvozne ambicije ili smatraju da im takve stranice i ne trebaju. Ali, u današnje vrijeme je nemoguće poslovati bez toga”, rekao je Vasić za “Nezavisne novine”.

Admir Čavalić, ekonomista, ističe da domaće kompanije imaju problem sa nastupom na digitalnom tržištu ne samo kada je riječ o internet stranicama, nego i društvenim medijima.

“Štaviše, ako neke kompanije i imaju svoju stranicu, to nije garancija da se ona redovno ažurira”, naglasio je Čavalić za “Nezavisne novine”. Zanimljivo je da su bh. kompanije, kada je riječ o broju onih koje imaju svoje internet stranice, ali i onih koje imaju pristup internetu, nazadovale u odnosu na prošlu godinu.

Naime, prošlogodišnji rezultati godišnjeg istraživanja Agencije za statistiku BiH o korištenju informaciono-komunikacionih tehnologija u preduzećima pokazali su da je tada 99,6 odsto firmi imalo pristup internetu, dok je od ukupnog broja posmatranih firmi njih 62,7 odsto imalo svoju veb-stranicu. Istraživanje je prošle godine rađeno na uzorku od 2.276 preduzeća.

Biznis.ba

11.10.2021. godine

  • Zanimljivosti Najnovije

    • IVF Centar "Balić": Dobrodošle u VIP zajednicu

      IVF Centar  - Zavod za humanu reprodukciju Balić! - U današnjem svijetu, gdje je briga o zdravlju važnija nego ikad, Zavod za humanu reprodukciju Balić s ponosom predstavlja VIP  platformu koja vam...

    • Adriatic osiguranje: Family osiguranje

      Adriatic osiguranje: Family osiguranje  Paket osiguranja kućanstva - Family osiguranje Dom je mjesto na kojem se osjećamo bezbrižno i kojem se uvijek s radošću vraćamo. Dom su uspomene, dom je obitelj. Svakome od nas sigurnost vlastitog...

    • "Cydonia" Eukaliptus balzam

      Eukaliptusov balzam 30 ml sadrži eterično ulje eukaliptusa u vegetabilnoj podlozi, koja posjeduje snažna antibakterijska i antivirusna svojstva, olakšava iskašljavanje pa je pogodan za primjenu u...

    • Adriatic osiguranje: Dobrovoljno zdravstveno osiguranje

      Adriatic osiguranje: Dobrovoljno zdravstveno osiguranjeProgram dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja u Adriatic osiguranju, kreiran na temelju praćenja potreba osiguranika, kroz jedinstvenu ponudu medicinskih usluga i uz najsuvremeniju opremu i...

    • "Cydonia" Mirofem kapsule

      Sadrže ekstrakt tajlandske biljke Pueraria mirifica. Sadrže fitoestrogene: miroestrol, deoksimiroestrol i puerarin, koji prema strukturi sliče estradiolu. Pokazuje snažno estrogeno djelovanje na...

    • "Biljka za osmijeh roditelja i djeteta", 20. aprila

        Udruženje “Srce za djecu oboljelu od raka” uz podršku i na inicijativu Landscape studija Avliya, koji je okupio sjajne donatore, organizuje akciju uređenja bašte i zelenih površina oko Roditeljske kuće...

    << < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

solana1

adriatic

centralno okt 2022

cydonia2

Banner Lukavac 180x112

izazovb

  kapija3

grad tuzla1 

vlada tk1

 

 

 

grin

  balic dec 2022

NBgooglepay

 mamamia

lovic juli 2022 

golden jan 2021 2

 piemonte1

SajamCokKAf baner

emma