Transformacija obrazovanja u Bosni i Hercegovini

 

Transformacija obrazovanja bila je tema jučerašnjeg sastanka ministara nadležnih za obrazovanje na svim nivoima vlasti u Bosni i Hercegovini, a kojem je u ime Tuzlanskog kantona prisustvovao ministar obrazovanja i nauke dr. sci. Ahmed Omerović. Ovim događajem zvanično je započeo proces Konsultacija na temu transformacije obrazovanja u Bosni i Hercegovini, koji će trajati tokom juna mjeseca, a okupit će relevantne aktere iz sektora obrazovanja (akademsku zajednicu, organizacije civilnog društva, omladinske organizacije, te udruženja roditelja, uključujući roditelje djece sa poteškoćama u razvoju). Konsultacijskim procesom koordinira Ministarstvo civilnih poslova BiH, uz tehničku pomoć UNESCO-a i UNICEF-a u BiH. Cilj održavanja konsultacija jeste formulacija glavnih prioriteta i budućih perspektiva u obrazovnim sistemima u BiH, a koji će biti predstavljeni u septembru na globlanom samitu o transformaciji obrazovanja, koji organizuje Generalni sekretar UN-a u New Yorku.

MONSarajevo


Na globalnom nivou sve je izraženija potreba za transformacijom obrazovanja nakon prekida u obrazovanju uzrokovanih virusom COVID-19, čime su nejednakosti u obrazovanju dodatno pogoršane.
Rezidentna koordinatorica UN-a u BiH, dr. Ingrid Macdonald, pri otvaranju sastanka, naglasila je: „Pandemija COVID-19 globalno je prekinula obrazovanje, duboko utičući na djecu, roditelje i nastavnike u Bosni i Hercegovini. Ipak, pandemija COVID-19 predstavlja jedinstvenu priliku za izgradnju boljih, inkluzivnijih i održivijih obrazovnih sistema u Bosni i Hercegovini. Predstojeći Samit na temu transformacije obrazovanja okupit će svjetske lidere u New Yorku  kako bi se mobilizirale aktivnosti, ambicije, solidarnost i rješenja potrebna za transformaciju obrazovnih sistema. Ovo neophodno oživljavanje obrazovanja ključno je u ostvarivanju opredjeljenja u dostizanju Ciljeva održivog razvoja u okviru Agende održivog razvoja do 2030. godine. Važno je naglastiti da je Bosna i Hercegovina bila jedna od prvih zemalja u svijetu koja je prepoznala potrebu, te potom brzo djelovala uz podršku Fonda Generalnog sekretara UN-a za pomoć u oporavku od pandemije COVID-19, zajedno sa UNESCO-om, UNICEF-om i ILO-om kroz zajednički projekt „Osmislimo obrazovanje ponovo“. Zajedno smo započeli jedan vrlo važan posao! Ujedinjene nacije u BiH će s ponosom nastaviti pružati podršku kako bi sva djeca imala jednak pristup kvalitetnom obrazovanju, te kako nijedno dijete u BiH ne bi bilo izostavljeno.“
Konsultacije u BiH poslužit će za preuzimanje obaveza kako bi se iskoristilo ponovno osmišljavanje obrazovanja za pomoć u prevazilaženju gubitaka u učenju povezanih s pandemijom, te oživljavanje napora za postizanje Cilja održivog razvoja 4 do 2030. godine.

”UNESCO već 75 godina radi na izgradnji pravednijeg, inkluzivnijeg, održivog, zdravog svijeta kroz obrazovanje. Ali, nažalost, ono što smo naučili nije nas pripremilo za izazove s kojima se danas suočavamo. Zato nam je potrebno obrazovanje koje je spremno na promjene mijenjajući ujedno i percepciju samog obrazovanja”, rekla je u svom obraćanju Ankica Gudeljević, ministrica civilnih poslove Bosne i Hercegovine, naglasivši da su se svi ministri obrazovanja u Bosni i Hercegovini okupili da zajedno razmijene mišljenja o ovim važnim pitanjima i na temelju diskusije sublimiraju smjernice, ciljeve i mjere zajedničkog daljeg djelovanja  za budućnost obrazovnog sektora u Bosni i Hercegovini”.
U toku mjeseca juna održat će se još dva konsultativna sastanka sa predstavnicima organizacija civilnog društva i akademskom zajednicom, te mladima – čiji glas će biti posebno u fokusu tokom Samita u septembru.


Odjeljenje za informisanje
2.6.2022. godine